Att välja själv......

Funderar på lyxen att få välja själv.
Nu när jag driver eget företag så har min vardag och min möjlighet att vara ledig ändrats i jämförelse när jag hade fast jobb.
Förr var jag ledig på helgen och när jag hade semester, som de flesta andra. Helt enligt normen.
Numera så får jag jobba när det finns jobb och vara ledig när det inte är något att göra. Enkelt kan man tycka.
Men jag märker att i mig är det inte lika enkelt, jag följer inte normen.
Det känns konstigt och inte riktigt tillåtet att gå ut i skogen och mysa en helt vanlig torsdag när "alla" andra arbetar. Någon form av utanförskap.
Visst, jag njuter när jag sitter där och lyssnar på fåglar och låter solen värma mig. Jag inser att många skulle vilja byta med mig.
Men jag sitter där för att jag inte har något att göra, det är jättesvårt att "fånga dagen".
Jag tror problemet ligger i två saker.
  • Jag följer inte normen
  • Jag har inte valt själv
Minns när jag levde som singel, vet att många som lever i relation kunde vara avundsjuka på mig som kunde sköta mig själv och inte behövde kompromissa i vardagen. Men för mig så låg en längtan efter att träffa någon att dela vardagen i bakhuvudet hela tiden och strödde salt i min tillvaro.
Nu tar orden slut för mig....... Jag tror jag går ut i trädgården och påtar lite.
Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Våga följ din egen norm!

Våga njuta av de dagarna som är "off".

Visst är det svårt att vara utanför...häftigt med utmaningen att göra annorlunda, ändå...

Ska jag säga :/

Ofta är det nåt man får, men nåt annat man inte har.

Krona eller klave.

Man kan inte ha båda på en gång...

Eller kan man?

Ha det gott

:)

2009-09-30 @ 22:33:11
URL: http://gunzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0