Under en bro

En av de där regniga dagarna passade jag på mellan skurarna och körde en sväng. Stod inte ut att sitta hemma och vänta på vackert väder. Jag hade packat ner en bok och något att sitta på och sökte efter en plats att slå mig ner på.
Efter några mil kom jag fram till en vacker bro, en sån där som var byggd på gammalt vis. Hittade ett ställe att placera MC:n på och gick ner till vattnet.

Här vill jag sitta tänkte jag och i samma stund så började det droppa från himlen. Men jag vill verkligen vara här och under ett av brovalven fanns en liten stenhäll lagom för mig.


Tog fram bok och sittunderlag och slog mig ner.

Det var en skön känsla att lyssna på vattnet som förmodligen runnit under den här bron innan jag var född och förhoppningsvis rinner där när jag är borta en dag.

Att sitta så, ensam med sina tankar är för mig balsam för min själ.

Sitta och fundera på hur livet händer runt omkring mig och jag får vara med. Jag kan sitta där alldeles stilla och vattnet forsar och virvlar framför mig utan att jag gör någonting. Vill citera Puh "Man skall inte underskatta värdet av att bara gå omkring och inte göra någonting, och lyssna på allt som inte hörs" 

Av någon anledning som jag inte förstår så har jag fått komma till detta livet som har så mycket att erbjuda.

Tack....

Hoppas ni andra hittar en bro att sitta under eller något annat som gör er mjuka och goa i själen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Underbart skrivet, sånt gillar jag!

Ja, det finns broar överallt om man bara tittar efter...

Och tack för tränings-tipsen! Drömmer sött efter träningspassen gör jag ;)

2009-07-24 @ 22:01:30
URL: http://gunzans.blogg.se/
Postat av: Lallis

Härlig läsning, Ulf:)

Kram

2009-08-29 @ 21:42:33
URL: http://knasigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0